Rabu, 29 Februari 2012

SyUrGa CiNta

 "Kita tidak akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh cinta atau saling cinta mencintai kerana kita akan berkahwin dengan jodoh kita, jodoh yang Allah telah tetapkan sejak azali…"
       Apabila sebut pasal CINTA..semua pembaca mesti 'excited' kan? tetapi adakah kisah CINTA kita semua berlandaskan ISLAM? kenapa Cik Nur teng0k dunia CINTA sekarang terlalu m0den..agaknya perkembangan zaman kerana dunia tanpa sempadan atau dunia akan berakhir?? sehingga lupa ajaran ISLAM.. ISLAM itu merupakan AGAMA umat ISLAM yang berbangsa MELAYU!! Apabila bangsa itu MELAYU, automatik ISLAM!! Mungkin itulah 'statement' yang selalu bermain di fikiran bangsa lain..tetapi bangsa MELAYU sekarang hanya ISLAM sekadar NAMA..bukan ISLAM pada PERBUATAN dan PERINTAH PENCIPTA..
CINTA itu FITRAH..suatu anugerah oleh ALLAH..bercinta itu tak salah tetapi kebanyakan daripada 'perbuatan' kita yang boleh menimbulkan 'fitnah' dan macam-macam la ye..agak-agak la ye dalam CINTA..
Tetapi..walau selama mana pun kita CINTA dengan sese0rang tu..seandainya sese0rang itu bukan j0d0h kita..tetap tak bersatu jua.. 
J0d0h itu milik ALLAH..hati kita dipegang 0leh-NYA..hanya DIA perancang yang Maha Bijaksana.. 
Setiap 0rang akan terfikir tentang "sYurGa CiNta'' ..maksudnya sebuah perkahwinan yang kekal abadi apabila masanya dah tiba..tetapi agak-agaknya..sanggupkah kita memikul tanggungjawab ke alam tersebut? sebagai suami? ketua keluarga? bapa? sebagai isteri? ibu?
haishhhh..tak tercapai akalku nak fikir..;D
Setiap daripada kita mahukan j0d0h yang baik kan? s0,kita perlu muhasabah diri kita menjadi s0leh dan s0lehah..d0akanlah m0ga j0d0h kita seperti yang kita impikan dalam mencapai ''SyUrga CiNta'' yang abadi kerana ALLAH..kita hanya mampu merancang..tetapi ALLAH jua yang tentukan..insya Allah..
~ I h0pe that I'll meet s0me0ne that..like Mr.Extra0rdinary..maybe 0ne day I'll meet a man like that..;D
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

2019 Penuh Cerita Duka

2019. Cerita duka Cerita derita Cerita air mata. Akukah yang bersalah??? Maafkan diri ini... Moga setiap untaian air mata yang jatu...