Jumaat, 22 November 2013

Kerja 0h Kerja!


Keje 0h kerja?

Lepas dah grad ni, kena fikir pasal keje ea? Hmm…sebenarnya sebelum grad Cik Nur ada isi tau...

1.      J0bs Malaysia. Tapi saya silap isi! dalam tu dah ada SPA dan SPP. Saya tak tau macam mana nak kemas kini. So, nanti la saya isi yang lain k0t…

2.      RSMTC. Lepas hantar resume, ada task 1 buat vide0. Saya b0leh je buat vide0 tu tapi  tak tau nape hati saya ni berat sangat kata tarik diri! Pihak RSMTC tu ada k0l, saya gitau la saya tarik diri. Asifff…saya rasa masih tak layak untuk jawatan tu…

3.      Editor Bahasa di Telaga Biru. Saya dapat iv tapi saya tak pergi! macam mana nak pergi, bila akak tu k0l saya kata tak k0nv0 lagi. Lepas tu akak tu gitau nak tanya pengurus dia, nanti dia k0l balik. Tapi tak kol pon! saya k0l semula tau…tapi dia suh tunggu panggilan tu. Makanya, ok fine! tu bukan rezeki saya. 

4.      Cikgu Tadika di Tadika Aulad Pintar. Saya pergi iv. Umi awal lagi dah agak dah kena reject! haishhh. Umi ni…hahaha…

Lepas tu malas nak fikir. Saya buat ‘keje’ ni yang memang impian saya sejak tahun lepas lagi tapi tak pernah nak setelkan keje ni. Hahaha…inshaa Allah…saya setelkan nanti ea?

The latest IV 20 N0vember. Saya sebenarnya tak nak la keje area tu! Tapi saya memang dah agak dah yang tempat yang saya tak nak tulah akan aku pergi iv tu! Selangor ada satu episod tak bes untuk saya ingat. Episod tak bes ni tak ada kaitan dengan orang-orang di UPM tau.  Tapi saya kena fikir yang Selangor tu ada banyak episod bes daripada satu episod tak bes! ok? Iv ni jawatan Cikgu Tadika. ok. Nak buat pembetulan sikit! be a TEACHER! adoiii…speaking BI mengajar budak-budak ni! Siap kena baca al Quran lagi…dia tanya RUKUN ISLAM dan RUKUN IMAN. Soalan tu dalam BI, saya jawab dalam BM. Ada jugak la part introduce myself. Oh My English!!! haha…dan keputusannya..................

My last IV is 0n 24 N0v…I’m h0pe dat I get this j0b! sebab kalu tak dapat saya kena pergi KL pada  26 ni di satu tempat ni. so? 25 N0v  untuk weding my bff tak dapat pergi. Rasa bersalah ni!!! Saya rasa tak tau nak buat apa dah ni…cuma Kak Aina pesan, let it t0 ALLAH…insha Allah..everything is ok. Dah la my geng f0rm 5 dah harapkan saya tetapkan pukul berapa nak kumpul pergi sana sama-sama…asifff kalu saya tak dapat pergi…semuanya 24 Nov ni segalanya…d0akan saya ea?

So, harap-harap IV ni saya ni osem ea? kalu dapat, rasa macam nak gitau Umi supaya dia tak buat kuih lagi…boleh tak Umi? hmmm…macam tak dapat je...Hmm, keje jangan memilih kan? selagi saya tak kawin, baik saya keje…kalu usia saya panjang, jumpa My Inche J0d0h. Nak saya bekerja atau tak tu arahan daripada dia la ea? tapi kan kalau ada anak-anak tu, dia tak izin saya keje kan bagus…haha. Saya tak caya la nurseri ni!!! I want to teach them myself...insha Allah...

Ya R0bb, hanya pada-MU kumem0h0n...berikan diriku pilihan yang terbaik...seroiuslyyy, saya buntu!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

2019 Penuh Cerita Duka

2019. Cerita duka Cerita derita Cerita air mata. Akukah yang bersalah??? Maafkan diri ini... Moga setiap untaian air mata yang jatu...