Selasa, 26 November 2013

~ UKHTI!


Ukhti
(tatapan untuk kakak-kakakku)

Dalam dakapan ukhwah
aku mengenali diri kamu
aku mengenali hakikat erti cinta
dan pelukan kasih sayang.

Ukhti,
dalam bulatan cinta ini
aku mengenal bingkisan cinta
pada yang selayaknya
dan membuatkan mindaku
menari-nari riang tertanya sendiri
adakah aku cinta pada yang selayaknya?
adakah cintaku
hanya pada makhluk yang
penuh dengan lautan nafsu?

Ukhti yang dicintai,
Ingin aku sampaikan
segunung terima kasih
ingin aku ulangi
lembaran demi demi lembaran
kenangan kita
dalam album memori
di taman firdausi untuk episod baru kita.

Ukhti,
perjuangan kita tiada penghujung
walau di bumi lain kita berpijak
untaian cinta dakwah  
tetap bersemi!!!

Sampaikan walau satu ayat!!!
biar sampai penghujung nyawa…
moga ada hati-hati tersentuh
mencari sinar hidayah
dalam dakapan cinta-MU.

~ rindu kenangan lalu...m0ga diriku jadi baik dan istiqamah jadi baik...inshaa Allah...;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

2019 Penuh Cerita Duka

2019. Cerita duka Cerita derita Cerita air mata. Akukah yang bersalah??? Maafkan diri ini... Moga setiap untaian air mata yang jatu...