Sabtu, 11 Oktober 2014

Allah know the best f0r me!


Allah know the best f0r me!

Impian…

Setiap orang ada impian..kan? Aku ada dua impian end of this year! Wahhh! Rasa seksa pulak aku nak tunaikan. Hmmm.  Last year, aku nak keje! Sebab aku malas dengar My Ab0h suh sambung! Aku malas la.. Aku bukan orang yang rajin. Adik-adik aku tak habis belajar lagi, aku nak sambung pulak. uhh. Semua tu hanya sekeping kertas je. Ok! Semua tu tiket untuk dapat pekerjaan di dunia. Kalau aku jumpa si dia yang tak bagi aku kerja, aku rasa nak bersorak je! Tapi. Bosan jugak tak bekerja tau! Ok. Jadi suri rumah tu penat jugak tau. 0psss! Aku ok dengan kerja aku sekarang walau aku stress! tu normal untuk manusia normal. kan? Cuma aku serabut otak bila ada yang tanya aku tak cari kerja lain ke? uhhh. Sebab gaji tu tak setimpal dengan my degree? Aku dah malas la kalau My Umi tak sebut pun! Nampak sangat My Umi nak aku dekat dengan dia. kan? Selagi aku boleh sambung kontrak, aku nak stay sini. Kalau tak pun, biar sebab my husband! ok? titik! Malas nak fikir!

2 my impian this year? hmmm.. Allah tak nak sweet in my life ke?

Kawin oh kawin! soalan yang sama aku selalu ditanya oleh my students! Penting sangat ke mereka nak tengok aku kawin??? Nak tahu sape Ayahanda la ni. Uh? Biasanya aku akan jawab, ‘penting ke jawab soalan tu?’ Aku senyum. haha. Sibuk je! Bila tengok sahabat-sahabat dah kawin, dah ada anak.. Bohong kan kalau aku cakap aku tak nak lalui semua tu? hmmm… bertunang? nape aku tengok bertunang sekarang dah macam kawin je.. Fuhhh. Aku rasa tak penting…kan?  Majlis pun macam grand je. Fuhhh. Tunang bukan ‘tiketnya’..kan? Kalau aku, aku nak buat macam my bff. Kalau aku jumpa si dia la. 
Allah know the best for me…kan?

Ada sahabat kata, aku memilih? haha. Aku rasa nak gelak je. Apa aku nak cakap pasal ni? Kalau aku memilih, boleh je aku terima Mr.Telepati tuh. Hensem macam Iqram Dinzly kot. Engineer tuhhh! Entah nape, Allah tak buka hati aku. Pelik! Why? Dia bukan jodoh aku ke? Aku pernah terfikir, kalau aku terima dia. Maybe la aku dah jadi tunang dia. Maybe dah kawin dengan dia. Then, what? Allah tegur aku! Ok! my mistakes! aku tak fikir dah macam tu. Maybe masa tu aku stress sangat!
N0w, end of my 24… aku rasa dah positif sikit pasal ni. Fuhhh. Aku rasa aku tahu kenapa. Apa yang pasti… enj0y my life now! hahaha. Ok. Bila pengurusan masa aku nak betul ni? Asyik tak betul je! 0psss! watleks wat peace… ;)

~ ingat mati lagi bagus laaa… tersentappp!

Miss Nur! y0u can d0 it!

Logam 0h L0gam! apa l0gam aku??? uhhh… aku dah blurrr nak fikir!
Sebut logam ni, aku teringat A.J! ohhh anakanda…moga cepat sembuh.

Allah know the best f0r me!
kadang-kadang rasa tak ada bahu nak bersandar, kita masih ada lantai untuk bersujud. kan?
Allah ada. Apa susah.kan? Allah nak uji aku… kan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

2019 Penuh Cerita Duka

2019. Cerita duka Cerita derita Cerita air mata. Akukah yang bersalah??? Maafkan diri ini... Moga setiap untaian air mata yang jatu...