Isnin, 26 Disember 2011

~ S0LEHAH??

       Semalam aku teng0k TV pasal rancangan realiti SOLEHAH..aku teng0k dengan rumate aku di Sanggar 12..masa tu tak ada 0rang..hehe..;D..semua peserta memang hebat..aku tertarik dengan se0rang peserta ni yang menukar tajuk masa last minit..dia buat tajuk pasal 'SOLEHAH'..dia dapat tempat kedua..memang dengan penuh penghayatan sampai aku pun nak keluar air mata dah..;D
   'SOLEHAH'..satu ungkapan yang baik untuk insan yang ingin menjadi SOLEHAH..tapi mampukah aku menjadi SOLEHAH? terdidik dan dididik untuk menjadi SOLEHAH cukup susah k0t...masalah sentiasa melanda diri kita..itu menandakan ALLAH sayang kita..Kak Usrah aku gitaw kalau kita sakit pon..tu tanda ALLAH sayangkan kita..aku memang dah sakit pon sekarang..harap-harap sekejap je sakit tu..
   SOLEHAH?? aku rasa banyak lagi yang aku harus belajar..tuntutlah ilmu sehingga ke liang lahad..belajarlah sehinga ke negeri China..kadang-kadang aku lalai!!! 0h n0!!! kenapa?? akulah manusia yang lemah!!! akulah manusia yang tak sempurna!!!
hmm..tak ada manusia yang perfect dalam dunia ni..
   22 years 0ld?? usia semakin meningkat kan? perangai bila nak ubah?? aku geram betul la s0rang tu..sedappp nak mengajar aku..sebabnya aku guna perkataan 'mapuh' dan macam-macam la yang dia rasa tak sedap nak dengar..hari tu dia guna jgk..s0,peluang aku balas balik..hehe..;D..0psssss..aku tak respect dia k sebagai 0rang yang lebih tua? s0ri ye..tak nak aku 'perang' bl0g atau fb dengan dia dah..nanti ada salah faham plk dengan makwe dia k0t..dan jgkkk kawan aku yang suka stalker bl0g aku..ish-ish...0h..kepala dah pening sangat-sangat ni..aku nak tid0oooooooo..bad m0ooodd..;(

~ I h0pe this time I can d0 what I want in my life..s0,sila ISTIQAMAH!!
to be beautiful is to be like ALLAH t0ld U..
U d0n't necessarily need to be accepted by others ..
U just need t0 be accepted by ALLAH..just be urself..;D

2 ulasan:

  1. insyaAllah,,, setiap orang mampu menjadi solehah. tapi ia bergantung kepada cara kita untuk menjadi solehah tu.

    BalasPadam

2019 Penuh Cerita Duka

2019. Cerita duka Cerita derita Cerita air mata. Akukah yang bersalah??? Maafkan diri ini... Moga setiap untaian air mata yang jatu...