Khamis, 13 September 2012

~ mEm0ri f6

 ni semua pelajar kelas aku 6 Atas Cekal 2009...

Tiba-tiba mem0ri f6 menerjah akal diriku...mengimbau n0stalgia lalu...kini n0stalgia itu hanyalah sebahagian mem0ri yang masih diriku simpan...6 Atas Cekal 2009...teringat aku 'kisah itu' yang membuatkan diriku 'jatuh' yang membawa perubahan kepada diriku... tapi aku tak 'mengalah' dengan perasaan itu kerana aku masih ada kekuatan yang harus aku semat di dalam hati aku...
SMK Raja Sakti pada waktu itu tak ada F6, tapi sekarang dah ada...Sebenarnya aku hampir-hampir nak masuk k0lej, nak tau k0lej apa? KIST...hahaha...nasib aku baik kan? sebab aku pilih F6...syukur pada-MU sebab gerakkan hatiku ikut NASIHAT UMI...yang sebenarnya Ab0h aku yang nak aku masuk k0lej tu...sebab ada s0rang lelaki ni belajar di situ...lelaki ni bekerja dengan Ab0h aku...sekarang dah tak kerja dah...Umi aku suruh masuk F6 sebab...agaknya MALAS nak aku 'rapat' dengan lelaki ni k0t...hahaha...biasalah aku ni ikut NASIHAT UMI sebab aku rasa Umi aku YANG TERBAIK!!! Ab0h aku sebenarnya tak kisah aku pilih yang mana...Aku pilih F6 juga sebab pada malam raya 2008, aku dapat adik lagi...Alhamdulillah...Muhammad Al Fitri...insya Allah tu adik aku yang BONGSU...masa tu 'khidmat' aku diperlukan di rumah kan? aku kan anak sulung...s0, aku pilih F6...aku tau tu PILIHAN TEPAT! ALLAH sentiasa permudahkan urusanku walau BERMACAM-MACAM DUGAAN yang datang...asalkan aku SABAR...
Aku harus berjaya dalam STPM walau ada ramai yang cakap F6 SUSAH!!! senget kan 'statement' ni? bagi aku siapa-siapa yang cakap F6 SUSAH tu la 'SENGET'...kata-kata tu aku ambil sebagai satu cabaran untuk aku buktikan F6 merupakan 'tiket' aku untuk ke Universiti...
 ABOH aku merupakan kekuatan aku untuk aku sentiasa bersemangat walau aku masih teringat 'kisah itu'...ABOH aku terpaksa hantar aku...ambil aku dari sek0lah ini sebab sek0lah aku jauh dari rumah aku...kalau nak tau lagi...AbOh aku ni tak bagi aku naik m0t0r k...kereta lagi la kan...diharamkan! haishhhhhh...geram aku! tapi tak b0leh apa kan? sebab tu, kalau aku dan adik-adik aku nak pergi ke mana...nak beli barang-barang di KB la sebagai c0nt0h...dia akan hantar dan ambil...agaknya bila aku dah nikah baru dia 'lepaskan tanggungjawab'  kepada suami aku...bila ye? entah! sabar je la dengan sikap Ab0h aku ni...tapi lepas F6...aku ingat aku buat 'yang tu'...dibenarkan...hmmm...sama je...sabar ye...

Semasa F6, aku pernah dilantik sebagai pen0l0ng...ad0iii...macam tak ada 0rang lain k??? sebab tu, aku nak 'lari' daripada tugas ni...MALAS! kawan aku MIRA yang kena ambil tugas ni...dia memang sesuai sebab 'cakap banyak' k0t...aku pergi minta nak jadi pengawas pusat sumber...hahaha...semasa sek0lah rendah dah jadi...sek0lah menengah p0m...aku pergi sambung lagi di F6...di SMK KK 1 ni pakai baju biru...semasa sek0lah rendah dan menengah baju warna c0klat...lain kan? 

Terima kasih kepada semua cikgu F6 yang telah mengajar aku terutama MAMA ( NORIZAH), guru BM aku dan Cikgu FARIZAL, guru sastera aku...kalau nak tau...sebab Cikgu FARIZAL, aku jadi MINAT dengan subjek yang dia ajar...macam mana tak minat sebab kertas 1 dan kertas 2,dia je yang mengajar...dah la kelas aku je dia mengajar...kelas lain guru perempuan...dah la aku selalu 'kena' dengan cikgu ni.. tapi Alhamdulillah...sampai sekarang hubungan aku dah cikgu ni masih berkekalan...

j0m teng0k mem0ri di hati..;D


 kawan-kawan F6


mem0ri jadi ahli Kelab Wartawan Muda...


bilik yang aku selalu lepak dengan geng...bilik Cikgu Farizal...

kalau nak tau, kawan aku yang F6 ada yang dah BERTUNANG dan ada la s0rang yang baru je NIKAH masa raya hari tu...Alhamdulillah...j0d0h mereka awal kan...j0d0h aku? biarlah menjadi pers0alan aku je...j0d0h kan rahsia ALLAH...insya Allah...aku akan berjumpa dengan Mr.Extra0rdinary aku pada suatu hari nanti...0psss...lupa...sebelum balik UPM ni, ada la pergi jumpa cikgu-cikgu di sek0lah. Aku ada la ajak kawan-kawan aku, tapi se0rang pun tak nak pergi! geram aku! terpaksa la aku pergi s0rang-s0rang...tapi tak pe, aku tak kisah sebab dah hati aku ni cakap kena juga pergi jumpa cikgu sebab aku memang nak jumpa cikgu-cikgu aku...pergi je bilik guru F6, s0alan 'cepu mas' daripada cikgu-cikgu yang aku jumpa! ad0iiii!!! dah ada 'gewe'??? haishhhh...cikgu ni...dah la satu bilik guru dengar! nasib baik bilik tu tak luas sangat...aku jawab tak ada cikgu! 'skandal' ada...hahaha..ada cikgu cakap 'skandal' buat pe? 
cikgu...sabar ye...lau ada j0d0h saya...nanti saya hantar 'kad'...;D
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

2019 Penuh Cerita Duka

2019. Cerita duka Cerita derita Cerita air mata. Akukah yang bersalah??? Maafkan diri ini... Moga setiap untaian air mata yang jatu...