Jumaat, 6 Disember 2013

~ Nak jadi Baik itu...


Iman tak dapat diwarisi dari seorang ayah yang bertakwa.
Ia tak dapat dijual beli...jika tidak kembali pada Allah.

Nak jadi baik itu...susah kan? Tapi kalau kita tak pernah nak cuba...Macam mana nak jadi baik? Kalau kita selalu dengar apa 0rang kata...Macam mana nak jadi baik? Sila pekakkan telinga!!! Pandangan manusia mana la osem...kan? Pandangan ALLAH paling 0hsem! Sila rujuk tafsir ye! Banyak je ayat-ayat chenta pasal ni.
Hidup ni pelik kan? Nape saya rasa di nur ujana kehidupan ni, selalu ada pertemuan yang pelik? Maybe pertemuan ni akan ubah diri kita sama ada ke arah kebaikan atau ke arah keburukan. Tapi it's all up t0 ourself! Nak jadi baik ni banyak halangannya...ALLAH uji kita, maknanya ALLAH sayanggg kita. Teringat pesanan Kak Aina, kalau kita permudahkan urusan orang lain, ALLAH akan permudahkan urusan kita. Inshaa Allah...Baginda SAW paling penyabar orangnya...kita? hampehhh!!! Cik Nur kan?

Bila nak jadi baik ni? Istiqamah hati! Jagalah hati...Nak jadi baik? Buat si Hawa, jadilah baik untuk seorang ayah. Dia yang tanggung segala dosa kita selagi tak kawin. Bila dah kawin, jadilah baik untuk seorang suami...setiap orang boleh berubah...kan?

Ingat ayat ni? Ayat ni adalah matlamat hidup kita yang sebenarnya...
“ Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepada-Ku.”

Surah Adz Dzariyat (51): ayat 56

Ya Rabb, berikan diriku kekuatan...roda-roda rintangan bakalku hadapi nanti!

Manusia yang sama sikapnya setiap hari tak lengkap satu hari kehidupannya...
Ayat ni ada someone bagi tau pada 9 MEI 2012. Dia sebenarnya nak perli Cik Nur...kan? Maybe...TQ untuk ayat. 
~ TQ lima tahun dulu...setiap yang berlaku tu memang ada hikmahnya. TQ masa silam!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

2019 Penuh Cerita Duka

2019. Cerita duka Cerita derita Cerita air mata. Akukah yang bersalah??? Maafkan diri ini... Moga setiap untaian air mata yang jatu...