Khamis, 12 Disember 2013

~ Coretan Kasih Sayang...

Coretan kasih sayang...Cik Nur tersentuh hati dengan coretan seni0r ni.

Nama femes senior ni T0k Uban. Macam mana kenal? dia kan seni0r saya. Tapi rasanya dia kenal saya dalam FB. Kisah ni bermula entah bila, Cik Nur mintak dia buat pasal si ayah macam lagu Lafaz Sakinah tu. Dua atau tiga hari lepas dia post di Fb Cik Nur pasal sajak  ibu dengan siap grafik gambar bagi saya teng0k. Wah! :) Lepas tu, saya mintak la buat pasal si ayah tu lagi...lepas tu dia kata tak ada idea dan dia suh saya baca bl0g dia lepas dia update. Dia memang update malam tu jugak. Wah! :) Firstly, saya baca pasal coretan tu...rasa bangga kot nama saya ada disebut. haha. Lepas baca sampai habisss...seriouslyyy...rasa nak nangisssss..:(  Sebab ayah seni0r ni dah lama tinggalkan dia. Cik Nur tak tau pasal ni! Coretan yang dia  diluahkan tu pasal ibu dia...apa yang boleh saya gambarkan tentang senior ni walau saya tak berapa kenal dia. Dia memang penulis yang puitis, caring, responsible, a good son dan entah la...Si Kakak, memang bertuah dapat si Abang ye! M0ga cepat kawin ye...:P

0ps! Saya bagi tau nanti saya yang buat pasal sajak ayah tu. Malas pulak nak buat. Dah la saya bagi tau dia, nanti tahun depan la saya bagi link bl0g. Alahai...cari penyakit! Nampaknya saya kena update bl0g bidadari kasi ren0vet la ni. Blog ni kan, saya tak suka la orang yang kenal saya baca. Tapi ada je yang tau tapi dua tiga orang je k0t. Nasib baik tak padam lagi bl0g satu lagi..Mana la tau dia tanya, nak jawab apa pulak ye? Ad0iii...malas nak update bl0g tu, line bb ni senget je...line di rumah ni pon senget. Ada kaitan ka?

Coretan kasih sayang tu...bila baca, mesti saya bayangkan My Umi. Saya cuma tertanya diri saya. Boleh ke saya ni buat macam My Umi buat kalau saya ada anak-anak nanti??? Ni soalan kan, nanti jawapannya akan saya dapat seandainya umur saya ni panjang...Apa My Umi buat? Setiap kali exam tak kira exam kecik ka exam besar ka, mesti dia berpuasa dan mengaji. Anak dia? entah buat ka tidak! Setiap kali exam, My Umi akan tanya dan suh la adik di rumah catat semasa saya duk U. Saya pernah la tak bagi tau, tu test satu hari je. Tapi! kant0i tak bagi tau! hehe. My Umi k0l hari tu, entah macam mana boleh terkant0i. haha. kan dah 'kena' dengan Umi. Sejak hari tu, saya memang selalu rep0rt! Kalau final exam pulak, selagi tak bagi senarai jadual exam...My Umi akan k0l mintak siap dengan waktu exam tau. Can I d0 this? maybe...

Nak buat sajak pasal ayah? tak ada mood nak buat sajak ni. Haishhh. kena buat jugak ni. My Ab0h? dia memang macam tu kan? seriouslyyy, kadang2 nak memberontak! tapi kan dia boleh je buat tak tahu je!!! Macam tak ada pape. Teringat masa pergi Kuantan tu, saya sampai dalam 12 lebih k0t di rumah mama tu. Pagi  lepas Subuh tu, My Aboh mesej tanya bila nak balik? Tak cukup 24 jam lagi kot saya di rumah My Mama tu. Ada ke patot dia mesej kata tak ingat mak bapak! saya bagi tau Mama, dia gelak...dia bagi tau takut anak dia duk lama sini la tu. Lepas tu, adik saya mesej gitau My Aboh marah! ad0iii. jem saya! Tapi yang saya peliknya masa balik tu, dia boleh je buat tak tau dan tak sebut sepatah atau marah! nak kata sindir p0n tak ada. Pape pon he's my only dad! Seri0uslyyy, dia memang 'menjaga' kami dengan sebaiknya. Saya terfikir la kan, agak2 ada ke si Adam yang boleh jaga saya macam My Ab0h ni? tapi kan kalau 100% macam dia...tak nak saya!!! jem otak jugak! Hmm, kalau saya dah kawin...0f c0urse he'll mis me. The eldest daughter yang entah pape. hahaha. :P

~ LIFE is full of answers waiting to be discovered...by Hlovate...:P

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

2019 Penuh Cerita Duka

2019. Cerita duka Cerita derita Cerita air mata. Akukah yang bersalah??? Maafkan diri ini... Moga setiap untaian air mata yang jatu...