Rabu, 8 Januari 2014

~ Memori 2013 yang tak bes!


0k. Nak cerita pasal ni! cewahhh. Macam tak bes je tajuk! haha. Saje! Apa yang tak bes ye? Yang tak bes saya dah tak akan berjumpa dah dengan sahabat-sahabat perjuangan saya dalam satu fakulti lagi daaa. Say0nara sahabat! Masing-masing akan pergi ikut haluan masing-masing la ye. Saya pun ikut haluan saya la ye. Haluan saya bekerja! Malas nak sambung! My Aboh ada suruh sambung. Tapi! sebab dia tak pernah bagi tau saya sendirian berhad…My Umi je sampaikan pesanan dia masa saya kol tanya perlu sambung atau tidak. Makanya, ini peluang keemasan tak payah ikut. hahaha. yes!!! Jahat punya otak anak sulung ni. Dah saya malas. Dah saya buat s0lat Istikharah, saya tak nampak bayang perkataan sambung belajar pun. Makanya, saya pun buat ikut suka hati saya la ye My Aboh? Tapi My Umi sokong je. yes!!! love y0u s0 muchhh my mum. 0psss!!! s0ri My Ab0h. Tapi nasib baik la kan Allah still nak sweet dalam hidup saya. Tak ada My Aboh marah…kan? Alhamdulillah…rezeki kerja saya dekat je dengan rumah, ada la dalam 10 minit nak pergi ke sekolah tu. Tapi, My Aboh still nak jadi drebar! haishhh…nak je saya jadi warden asrama sekolah tu! tak payah dia jadi drebar, kan? geram! memang la tak puas hati! tapi tak payah la nak memberontak ye…haha. Saya bekerja di sekolah swasta je. Gaji tu tak ada la tinggi macam sekolah kerajaan. Tapi bagi saya…dah syukur daaa…iye la dapat jugak ambil experience jadi mu’alimah (guru perempuan) di sekolah itu. Lagi? Dapat juga bayar pTPTn tu. Jap! nak je saya bagi tau My Aboh, daripada sambung belajar  tu buat sakit otak dan tambah stress dan jadi tak bet0l stesen dan tak ada masa dengan NGO. Baik bagi saya sambung belajar tajwid kasi bacaan al Quran saya jadi osem kan bes jugak! ni pahala akhirat apa. Nanti senang la saya nak ajar anak-anak saya nanti. eh? pesal pulak saya yang ajar? kasi Inche Suami la. 0k. Nanti la saya cite pasal my students ye? nak gelak ada la dengan mereka. Ketawa boleh hilangkan stress!

Apa yang tak bes lagi pasal My K0nv0. Tak bes sebab orang yang saya nak ada masa konvo tak dapat datang. Makanya, Mok Teh dan Pok Teh pergi. Cik Ma dan Ayah We lambat sangat bagi respon, terpaksa la bagi kad tu pada mereka. Nasib baik la my picture on the stage tu ok la daripada tak 0k. Tapi gambar studio? seroiuslyyyy la kan tengok my frens duk upload gambar studio ni…rasa jelesss la jugak!!! tapi, apa boleh buat…terima aja takdirnya! 0k. Stop this story.

Apa yang tak bes ye? I’m feel weird with y0u Mr.Telepati. Saya tak tahu kenapa tapi rasanya dah terjawab daaa…0k. case closed with you! Lagi? Mr.Senget! Dia ni kan, saya tak tahu la nak kata gap0 d0h. Meme tak d0p perasaan langsung! Geram jugak saya! Dia buat tak tahu je? alahaiii. Apa nasib terjumpa orang macam ni? Tahun 2013 tu saya tanya banyak kali, kan? ada sebab! Sebab ni rasanya macam tak logik je…sebab ni buat saya rasa nak nangisssss! sebab ni buat saya rasa takutttttt! saya tak faham dengan sebab ni dan saya tak nak faham! sebab saya dah malas dan saya dah give up pasal ni. Saya dah tak nak tahu dan saya dah case closed! Saya rasa dia memang bersorak riang la ye saya dah case closed! Saya rasa tak penting saya bagi tau dia sebab tu. Sebab tu jugak la buat saya lari bila nampak dia masa 27 Oktober 2013 tu. Bila keluar dewan je. Firstlyyy, that face I see! alahaiii. Tak ada muka lain ka? Makanya, lari la jawabnya…tapi jumpa jugak! up to y0u la. Dah malassss!

Lagi? saya sedih dengan sahabat saya. Dia dah berpisah dengan suami dia? kenapa si Adam tu buat macam tu? Saya tengok sahabat saya cuba nak selamatkan rumah tangga dia, tapi nape si Adam tu buat bodoh je. Beng0nggg? tak bet0l stesen? tak pun dia ni dah putus wayar agaknya. 0ps! suka hati je saya kutuk dia ni kan? saya geram la dia ni macam ni. Nak je pergi serang rumah dia. My bff ajak tau! haha. Tapi jangan nak sibuk hal orang gak! Bila sahabat saya nak luahkan segalanya apa yang terpendam, nape saya rasa saya ni bukan orang yang sesuai nak bagi nasihat pasal hal rumah tangga ni???  sebab saya tak kawin lagi kot. Saya cuma boleh bagi nasihat je supaya sabar. Tu aje yang mampu saya katakan pada dia. Memang sekarang mak ayah dia masih ada. Tapi cian la baby dia. Hidup tanpa kasih sayang seorang ayah. Nak cakap apa ye? saya pulak yang jadi takut nak kawin. Saya elergikkk perkataan cerai ni! satu lagi poligami! Teringat masa kursus kawin tahun 2012 kot. Saya tak dengar langsung pasal tu. Baik tidur. haha. Kat mana agaknya saya letak sijil kawin tu? dah hilang ingatan pulak. Lantak la… Jap, sebut poligami kan, ramai la kata ikut sunnah. elehhh. Mengada kan si Adam? nak kawin ramai, diri tu kena sedar sikit mampu ka tidak. Meh saya bagi tau, Rasulullah amalkan monogami tau! Baginda amalkan monogami bersama Saidatina Khadijah je.  see? s0 special Saidatina Khadijah di hati baginda. Selepas isteri tercinta dah pergi, barulah dia amalkan poligami. Moga sahabat saya tabah ye!

Lagi…dah. habis.

2014, plis be nice to me. Saya tak nak terjumpa si Adam begitu la…si Adam begini la…buat serabut otak je! just want to see Mr.Extra0rdinary. 0k?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

2019 Penuh Cerita Duka

2019. Cerita duka Cerita derita Cerita air mata. Akukah yang bersalah??? Maafkan diri ini... Moga setiap untaian air mata yang jatu...