Buat anakanda yang lena
di kamar putih
bonda dan ayahanda
si kumbang dan si bunga
sentiasa dalam lautan sabar
menanti dirimu bangkit
dalam alunan mimpi
moga dirimu dengar bisikan doa
buatmu pejuang agama.

Buat anakandaku,
yang masih 'lena' dalam jaga
yang masih leka
dalam dunia gurau senda
bonda tertanya???
bila antum mahu berubah?
ragam masih sama
sikap masih sama
sehari demi sehari
sebulan demi sebulan
taman sabar diriku ada batas!
leka gurau senda
walau bisikan hati bonda terhiris!

Buat anakandaku,
moga dirimu
bukan sekadar penglipur lara
tapi pejuang agama!


Api saya dah melet0ooop!!! jangan cabar saya! selagi saya sab0ooo...saya sab0ooo...tapi!!! cukup untuk April! Mualimah dah tak b0leh sabar!!! my students 4A dah kena marahhh!!! ada yang baring dan ada tu main gusti...plissss la...yang ni saya rasa nak marah!!! nota tak nak buat!!! makanya...api saya dah melet0oooppp!!! ada yang baring terkejut, terus bangun duduk di kerusi. apa??? mereka ingat saya ni tak tau nak marah??? saya ikut je mereka...saya layan je ragam mereka. tapi! tidak untuk APRIL ni! cukup la 3 bulan saya  sabar...dah la saya terpaksa kena praktikum kelas mereka...hasihhh. Nape la penyelia tu pilih kelas tu? Saya dah buat RPH untuk kelas 1A dan 2A. Then, jadi kelas 4A? jenggggg sungguuuhhh...moga mereka memahami. Ada yang OK tu memahami...tapi! yang tak OK tu la menjadi masalahhh...ad0iii.

Ya R0bb, s0riii...saya tak sabar! saya tak kuat! saya terpaksa luahkan rasa marah saya supaya mereka mengerti...maafkan mualimah... sekian.

Ya R0bb, moga Ammar Jawwad sedar daripada koma...wake up!!!