Rabu, 9 April 2014

~ Pray f0r Ammar!


7 April 2014, satu berita yang saya terima setelah buka Fb pada malam itu. Ya Allah!!! air mata terus mengalir...hanya DIA yang tahu macam mana perasaan saya. Malam tu, seriouslyyy...tak lena tidur!!! Rasa nak nangisssss...ok. dah memang nangisssss giler. Dia accident!!! tengok gambar di chat fb yang Kak Fizah hantar tu...scaryyyyy tengok gambar sebelum operation. Tak tau nak cakap  macam mana! dalam hati ni...takut kehilangannnnn...dia dah macam my son! Bila saya tengok dia, saya rasa tenang. Saya tak tau kenapa...cuma tulah rasa hati saya bila tengok dia...nanti kalau ada anak lelaki, nak anak saya jadi macam Ammar! inshaa Allah...amiiin.

Semalam, pergi tengok dia di HUSM bersama Kak Nisa, Kak Ja dan Kak La lepas habis usrah. Saya ni dah tersenggukkk masa usrah! tak cukup tid0ooo! saya tak boleh lelapkan mata...hmmm...teringat Ammar! ok.  Sampai je HUSM tu, ramai pelajar yang melawat dia, banin dan banat sama-sama melawat... see!!! osemmm ukhwah yang ditanam dalam diri mereka...sampai ada pelawat lain gitau, sekolah mana ni??? ramainya...dalam wad tu, dua orang je dibenarkan melawat. So, tunggu giliran ye. Saya dan Kak Nisa tengok bersama...hanya doa mualimah buat Ammar. Moga Ammar dapat merasai kehadiran kami. Dia masih tak sedarkan diri lepas operation. Moga dia selamat. Inshaa Allah...

Ammar!!! wake up!!! nak dengarrr Ammar bercerita lagi...nak dengarrrrr Ammar gelak!
Ammar!!! wake up!!! nak tengok Ammar dalam kelas 4A penglipur lara tu! tak cukup ahli ni!!! nak dengar Ammar nyanyi dan sebut 'penglipur lara'...wake up dear!
Ammar!!! wake up! anak usrah stil need murabbi osem macam Ammar!
Ammar!!! wake up!!! KRS SMI Aman need pegawai macam Ammar!!!
Ammar!!! Hannan stil need y0u!!! hanya Ammar yang dia ada!
Ammar!!! Ibu dan Abah stil need y0u!!! hanya Ammar anak lelaki mereka!

~ Warga SMI Aman sentiasa menanti Ammar...doa kami sentiasa mengiringi Ammar Jawwad! moga Allah sentiasa melindungi dirimu...perancangan Allah adalah yang terbaik untuk dirimu. reda! sabar!

Ya R0bb, kuatkan hatiku...amiiin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

2019 Penuh Cerita Duka

2019. Cerita duka Cerita derita Cerita air mata. Akukah yang bersalah??? Maafkan diri ini... Moga setiap untaian air mata yang jatu...