Jumaat, 30 Mac 2012

SaLahkah akU bErcInta??


Semalam ada f0rum salahkah aku bercinta? F0rum ini di k0lej 17,nasib baik disediakan bas untuk ke sana.. kalau tidak..kempunan Cik Nur,Cik Haliza,Cik Siti, Cik Huwaina, Cik Jannah, Cik Shasa dan Cik Hafiezal nak teng0k secara dekat panel f0rum tersebut.. panelnya Ustazah Fatimah Syarha, Dr Farhan Hadi dan Imam Muda Hassan..Best betul tajuk ni kan? haha..semua excited..;D hmm..teng0k gelagat Fatimah Syarha dengan hubby dia, Dr Farhan Hadi..sweet sangat..ni rasa nak kawin ni..hahaha..

     Cinta itu fitrah manusia..sebenarnya cinta sebenar ialah bila kita cinta ALLAH..bila cinta ALLAH,kita tahu apa yang ISLAM ajar dalam mencari PASANGAN HIDUP..kalau kita ikut landasan Islam, hidup kita akan diberkati ALLAH..kita nak bercinta dengan pasangan kita sampai SYURGA kan?? Sebenarnya dalam Islam tidak ada istilah BERCINTA p0n!!! kita je pandai-pandai reka kan? bila suka je..terus bercinta..k0n0n-k0n0n la nak kenal hati budi..aku pernah rasai bila ada je lelaki-lelaki nak berkenalan semasa zaman sek0lah ye..tapi tak ada satu p0n yang faham prinsip aku..sekarang aku dah b0san..sebab 'banyak' sangat k0t semasa zaman sek0lah..s0,zaman sekarang dan terkini dah tak ada kan?? untung laaa..untung tak serabutkan 0tak aku..haha..pandai la..tiba-tiba aku yang risau..nanti aku nak kawin dengan sape?? huhu..bila aku fikir balik..aku sebenarnya tak bersedia lagi nak kawin..huhu..bila fikir balik..sampai bila-bila pon kita sebenarnya tak bersedia..betul tak??



 ~ bercinta secara halal itu halal..bercinta secara haram itu haram..;D
Tetapi aku teng0k zaman sekarang, 0rang yang bercinta ni tak jaga batas pergaulan p0n!! aku hanya mampu mengeluh je..sebenarnya kita perlu bermujahadah..ALLAH akan t0l0ng kita..s0,pay n0w..play later..;D


Bagaimana pilih pasangan?? kerana cantik? kerana keturunan? kerana harta? kerana agama? dan sebaik-baiknya kerana agama..sebab itulah yang akan jadi bekalan untuk ke SYURGA RUMAH TANGGA..sebuah KELUARGA BAHAGIA...;D
sebab kita akan mendidik anak-anak yang bakal mengenal dunia fana..mereka ibarat kain putih dan sebagai ibu bapa, kita akan menc0rakkan acuan itu..kalau acuan baik..maka baiklah mereka dan sebaliknya.. sebagai ibu bapa, kita dambakan anak-anak yang s0leh dan s0lehah supaya mereka b0leh mend0akan kita apabila kita menutup mata..


s0..persediaannya..ROHANI..JASMANI..AKAL..penting tau!!! JAGA HUBUNGAN KITA DENGAN ALLAH..pasti ALLAH akan t0l0ng kita..TRUST T) ALLAH!!!
Aku pernah tanya se0rang lelaki ni, nak pesan apa pada aku? dia menjawab..bila aku dah ada bf, bagi tau dia..pesal pulak macam tu kan? aku tanya dia kenapa perlu macam tu? dia jawab supaya dia b0leh tumpang gembira untuk aku..aku p0n pesan pada dia..aku tak mencari se0rang lelaki untuk dijadikan sebagai bf tetapi aku mencari se0rang lelaki untuk dia jadikan aku isterinya..sebab bila lelaki tu dah jadi suami aku, insya Allah aku jaga baik-baik hubungan suci itu..kalau bf,aku tak mampu sebab aku ni banyak pantang larang + aku akan 'gila-gila' ..hahaha..
~ untuk dia, jangan tanya lagi..sebab aku dah bagi jawapan tu..bagi aku, kalau sese0rang lelaki memang sayang aku..memang nak jadikan aku isterinya..teman sehidup semati..dia akan jumpa Umi aku..dia akan jumpa Ab0h aku..sebelum dia dapatkan aku..

~ if u r really l0ve me..if u r really want me as ur wife..
if u r really care ab0ut me.. if u r really like me..
u will meet my umi..u will meet my ab0h..
if u r fail 0f dis..u will never get me!!! 
~ s0..dat is wat i mean 0f  MR.EXTRAORDINARYMAN..
0nly a g00d man dat wh0's kn0w ISLAM..will kn0w wat he sh0uld t0 d0..
  
    Semasa dalam kelas PBK hari tu, Puan Nisah ada sebut pasal kawin muda ni..semua 0rang apa lagi.. ‘semangat’ terutama yang dah ada ‘teman’..beliau ada sebut pasal kawin muda ni penting juga sebab bila kawin lewat, akan dapat anak lambat..maksudnya takkan masa umur kita 45 tahun tetapi anak masih berada di sek0lah rendah..hmm, teringat aku pasal mak cik ni..umurnya dah 46 tahun tetapi anak sulung dia f0rm 2..dia pesan pada aku supaya kawin awal..amiinnn je la ye..;D

kalau My Umi, semasa umur 46 tahun..anak sulung dia 21 tahun dah..kira 0k kan?? S0, aku kena kawin dalam dua tahun lagi kalau nak sama macam umi aku?? Hmm..tak tercapai akalku nak fikir..tapi pape p0n b0leh terjadi bila ALLAH kata KUN FaYAkUN..
walau bagaimana p0n, j0d0h itu rahsia ALLAH..

j0m hayati lagu ini..;D



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

2019 Penuh Cerita Duka

2019. Cerita duka Cerita derita Cerita air mata. Akukah yang bersalah??? Maafkan diri ini... Moga setiap untaian air mata yang jatu...